Descrierea Proiectului

Despre proiectul nostru

Proiectul Erasmus+ ,,Fii Antreprenorial! Fii PRactic, nu Abandona! ” aprobat de Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale, este un proiect de mobilitate pentru elevi și profesori și un produs al viziunii Colegiului Tehnic C.F. UNIREA Pașcani. Prin acest proiect se dorește să se promoveze o schimbare de mentalitate, deoarece s-a constatat un interes scăzut din partea elevilor pentru activitățile de educație antreprenorială, lipsa de initiațivă pentru demararea unui startup, deși piața locală este ofertantă, deoarece nu și-au format suficient abilitățile și competențele necesare pentru piața muncii.

Proiectul nostru își propune să contribuie la înlăturarea unei cauze frecvente în sistemul educațional, insuficientele ore de pregătire practică la agenții economici, astfel încât elevii nu-şi pot dezvolta suficient o serie de competenţe practice de specialitate, de adaptare la un mediu economic real, dar și formarea cadrelor didactice în vederea dezvoltării de noi tehnici de predare aplicative.

Scopul proiectului

Formarea de competente antreprenoriale, a spiritului de initiativa al elevilor/profesorilor pentru participarea activa în societate, o crestere a gradului de insertie pe piata muncii europene si in afara acesteia,demararea unei initiative comerciale sau de altă natura.

Obiectivele proiectului

  1. Dezvoltarea spiritului antreprenorial, de inițiativă și creșterea stimei de sine pentru 14 de elevi de clasa a XI-a de la profilul Servicii prin colaborarea cu companiile europene de profil, în vederea elaborării unui plan de afaceri sustenabil în anul scolar 2020-2021
  2. Îmbunătățirea nivelului de competențe digitale de utilizare a tehnologiei informației și a comunicațiilor, a competențelor de comunicare pentru 28 de elevi de clasa a IX-a/a X-a, de la profilul Servicii prin învațare practică, la locul de muncă din companii /institutii VET pe o perioada de 3 săptămâni
  3. Dezvoltarea competențelor antreprenoriale și de comunicare de către 9 profesori care predau la clasele profil servicii, prin dobândirea a minimum 3 strategii didactice inovative, ca urmare a participării la workshopuri și activități de tip job-shadowing, în vederea învățării practice a elevilor
  4. Reducerea cu 20% a numărului de elevi aflați în situație de abandon școlar prin creșterea gradului de inserție profesională și facilitarea tranziției pe piața forței de muncă europene a absolvenților profilului Servicii în urmatorii 3 ani
  5. Facilitarea accesului pe piața muncii în urma dobândirii Certificatului de mobilitate Europass și a Certificatului european de competențe antreprenoriale (ESP) a celor 42 de elevi din domeniul Servicii în următorii 3 ani
  6. Formarea competențelor cheie și a unei atitudini proactive în viața socială și personală
  7. Promovarea cooperării și mobilității cu țările partenere ale UE

Grupul Țintă

42 de elevi, aflați în formare inițială la C.T. C.F. Unirea Pașcani din calificările: tehnician în activități economice, tehnician în administrație și tehnician în activități de comerț, clasele a IX - XI-a:

  1. 14 elevi clasa a X-a își vor îmbunătăți competențele de comunicare și nivelul de competențe digitale de utilizare a tehnologiei informaționale
  2. 14 elevi clasa a XI-a își vor dezvolta competenâele cheie antreprenoriale și spiritul de initiațiva și de echipă
  3. 14 elevi, clasa a IX-a vor dobîndi compețente tehnice suplimentare pentru asigurarea calității produselor

9 profesori care predau la clasele profil servicii

  1. 3 profesori - îmbunătățirea competențelor profesionale specifice domeniul economic/antreprenoriat, prin însușirea unor noi tehnici de învățare
  2. 3 profesori - familiarizarea cu metode, tehnici, procedee de eficientizare a învățării
  3. 3 profesori - aplicarea în practică a strategiilor asertive de comunicare

Obiectivele proiectului și Impactul preconizat

Obiective

  1. Dezvoltarea spiritului antreprenorial, de inițiativă și creșterea stimei de sine pentru 14 de elevi de clasa a XI-a de la profilul Servicii prin colaborarea cu companiile europene de profil, în vederea elaborării unui plan de afaceri sustenabil în anul scolar 2020-2021.
  2. Îmbunătățirea nivelului de competențe digitale de utilizare a tehnologiei informației și a comunicațiilor, a competențelor de comunicare pentru 28 de elevi de clasa a IX-a/a X-a, de la profilul Servicii prin învațare practică, la locul de muncă din companii /institutii VET pe o perioada de 3 săptămâni.
  3. Dezvoltarea competențelor antreprenoriale și de comunicare de către 9 profesori care predau la clasele profil servicii, prin dobândirea a minimum 3 strategii didactice inovative, ca urmare a participării la workshopuri și activități de tip job-shadowing, în vederea învățării practice a elevilor.
  4. Reducerea cu 20% a numărului de elevi aflați în situație de abandon școlar prin creșterea gradului de inserție profesională și facilitarea tranziției pe piața forței de muncă europene a absolvenților profilului Servicii în urmatorii 3 ani.
  5. Facilitarea accesului pe piața muncii în urma dobândirii Certificatului de mobilitate Europass și a Certificatului european de competențe antreprenoriale (ESP) a celor 42 de elevi din domeniul Servicii în următorii 3 ani.
  6. Formarea competențelor cheie și a unei atitudini proactive în viața socială și personală.
  7. Promovarea cooperării și mobilității cu țările partenere ale UE.

Impact preconizat

  1. Dezvoltarea/imbunatatirea abilitatilor practice antreprenoriale si de comunicare conform rezultatelor invatarii vizate in proiect, in domeniul economic(calificarile:tehnician in activitati economice si tehnician in administratie) respectiv domeniul comert(tehnician in activitati de comert),prin participarea la activitati de internship oferite de institutiile care au organizat stagiile de practica.
  2. Constientizarea elevilor privind necesitatea formarii/dezvoltarii abilitatilor profesionale, in special al elevilor ce provin din medii sociale dezavantajate, pentru evitarea abandonului scolar si continuarea studiilor intr-un anumit domeniu, pentru o mai buna insertie pe piata muncii europene si a oportunitatilor pe care le au tinerii Uniunii Europene.
  3. Constientizarea valorilor europene si oportunitatilor pe care le au tinerii cetateni europeni,pe baza raspunsurilor oferite in rapoartele individuale de lucru la intoarcerea din mobilitati.
  4. Imbunatatirea cunostintelor profesionale si abilitatilor de comunicare si de relationare,diversificarea metodelor de predare-invatare prin participarea cadrelor didactice la workshopuri si activitati de tip jobshadowing organizate de catre companiile si institutiile VET.
  5. Cresterea calitatii actului didactic, al activitatiilor practice desfasurate de catre profesorii participanti.
  6. Imbunatatirea abilitatilor de comunicare intr-o limba straina atat a elevilor cat si a profesorilor prin participarea la activitati interactive
  7. Cunoasterea si respectarea normelor de conduita si de comportament ce tin de cultura unei anumite tari
  8. Cresterea stimei de sine a participantilor, increderea in potentialul si abilitatile profesionale
  9. Dezvoltarea sentimentului de cetatenie si de identitate europeana
  10. Cresterea gradului de constientizare a comunitatii locale privind oportunitatile oferite programele de pregatire si de dezvoltare profesionala prin intermediul proiectelor europene
  11. Cunoasterea nevoilor scolii si preocuparea permanenta a profesorilor pentru imbunatatirea calitatii actului educational
  12. Cresterea prestigiului si imaginii scolii la nivel local si regional
  13. Stimularea interesului parintilor privind organizarea diverselor activitati de formare profesionala a propriilor copiii, atat in scoala cat si in exteriorul acesteia
  14. Imbunatatirea parteneriatului scoala-familie-agent economic
  15. Sensibilizarea agentilor economici, parteneri in instruirea practica asupra nivelului de implicarea in pregatirea profesionala
  16. Cresterea ofertei locurilor de munca pe posturile pe care le-ar putea ocupa absolventii scolii nostre, de la domeniile servicii si comert
  17. Cresterea gradului de implicare a agentilor economici din zona privind elaborarea de materiale didactice(CDL-uri)
  18. Transmiterea tehnicilor inovative de predare-invatare asimilate de profesori atat in cadrul institutiei noastre cat si in randul altor institutii de invatamant
  19. Preluarea unor modele de formare europeana de alte institutii de invatamant de profil
  20. Imbogatirea si diversificarea ofertelor de formare profesionala si cooperare europeana a institutiilor implicate in proiect

Parteneri