O Școală pentru viitorul comunității!

Bun venit!

Fondat în 1920, Colegiul Tehnic de Căi Ferate “Unirea” este o școală mare cu tradiție, ce oferă un curriculum liceal pentru profilul Tehnic, Servicii și Teoretic, copiilor cu vârste între 14 si 19 ani. Elevii noștri ating standarde de competențe profesionale și academice foarte înalte. Oferim de asemenea, un program extracurricular atrăgător. Colegiul Tehnic de Căi Ferate “Unirea” din Pașcani este și dorește să rămână cea mai prestigioasă instituție de învățământ tehnic și economic preuniversitar din județul Iași (exclusiv municipiul Iași) și să se califice printre primele colegii tehnice din România, prin conținutul și modernitatea procesului de învățământ, implicarea în raporturi de parteneriat cu mediul economic și social din comunitate.

Orar Elevi

Oferta Educațională

Imprimare

 

GIS for Gist of Europe

 

   cod. 2022-1-RO01-KA220-SCH-000085964

 

 

random image

 

   Parteneri GIS for Gist of Europe

 

random image

 

    Colegiul Tehnic de Căi Ferate "Unirea", România

 

 

random image

 

    EUROGEO vzw, Belgia

 

random image

 

   Școala Gimnazială nr. 25 din Riga, Letonia

 

random image

 

   Universitatea din Zaragoza, Spania

 

random image

 

   Asociația pentru Educație Inovatoare, Turcia

 

random image

 

   Sint-Lodewijkscollege, Belgia

 

 


1. LTT 1 al proiectului Erasmus+ KA220 "GIS for Gist of Europe"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prima întâlnire a proiectului

 

În perioada 20-24 februarie 2023 a avut loc primul LTT (teaching -learning meeting) al proiectului Erasmus+ KA220 "GIS for Gist of Europe", derulat online de Colegiul Tehnic de Căi Ferate ”Unirea” împreună cu parteneri din Belgia, Spania, Letonia și Turcia. Întâlnirea s-a axat pe GIS sau sistemul informațional geografic și importanța acestuia în educație și procesele decizionale. Karl Donert, partenerul principal în acest proiect și expert în domeniu, a făcut o introducere în GIS, explicând modul în care acest sistem poate fi utilizat pentru a analiza datele și a identifica modele. În plus, a fost subliniată importanța încorporării GIS în programa școlară pentru a pregăti elevii pentru oportunități de angajare în acest domeniu. El a subliniat deficitul de experți GIS și numărul mare de locuri de muncă vacante legate de GIS în Europa. El a menționat, de asemenea, beneficiile GIS, cum ar fi fluența datelor, gândirea critică și conectarea cu comunitățile locale.

 


2. LTT 2 al proiectului Erasmus+ KA220 "GIS for Gist of Europe"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Activitățile proiectului s-au derulat la Universitatea din Gent, Belgia între 30 august și 8 septembrie 2024. Workshop-ul a oferit participanților o gamă variată de activități, de la familiarizarea cu instrumente digitale precum ArcGIS și Survey123, până la explorarea unor metode pedagogice inovatoare și a unor proiecte practice precum VLINDER. Toate aceste activități au avut ca scop principal creșterea conștientizării asupra schimbărilor climatice și dezvoltarea de soluții practice, prin intermediul integrării GIS în învățământ.

 


3. LTT 3 al proiectului Erasmus+ KA220 "GIS for Gist of Europe"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GIS for GIST of Europe - Tehnologia geospațială vs cultură și tradiție în Bruges

 

   În cadrul celei de a 3 a întâlniri din proiectul GIS FOR GIST OF EUROPE cu nr. 2022-2-RO01-KA220-SCH-000085964 din perioada 30 ianuarie - 5 februarie 2024, au participat trei profesori de la Riga Secodary School no. 25, trei profesori de la Sint-Lodewijkscollege din Bruges, doi profesori din Eurogeo, doi profesori de la Yenilikçi Eğitim Derneği, doi profesori de la Universitatea din Zaragoza și trei profesori din cadrul Colegiului Tehnic de Căi Ferate „Unirea” Pașcani - Crina Elefteriu, Dragoș Bădăluță și Larisa Constantin. Scopul esențial al meetingului a fost elaborarea studiilor de caz împotriva schimbărilor climatice. Principala atribuție a profesorilor participanți a fost aceea de a redacta un studiu în limba proprie despre schimbările climatice. Profesorii din echipa de proiect din Sint-Lodewijkscollege din Bruges au prezentat următoarele lectii: ” Explorarea unui nou oraș în Bruges”, ”Planul flamand pentru energie și climă”, ” Turbinele de energie eoliană”. Elevii au lucrat în programul ArcGIS, având astfel posibilitatea de a propune ei înșiși amplasarea turbinelor de vânt în locurile în care acestea lipsesc.

S-a făcut la finalul zilei analiza studiilor de caz propuse de către profesori, viziunea asupra aplicabilității acestora la clasă fiind una cu adevărat promițătoare. Din punct de vedere cultural, proiectul "GIS for GIST of Europe" reprezintă o inițiativă care îmbină tehnologia geospațială avansată cu patrimoniul cultural divers al Europei. Aceasta oferă o platformă captivantă pentru explorarea și conservarea informațiilor geospațiale legate de siturile arheologice, tradițiile culturale și evoluția geografică a regiunilor, contribuind astfel la înțelegerea și promovarea bogăției culturale a continentului european. Bruges, cunoscut și sub numele de "Veneția Nordului", și-a găsit locul printre cele mai frumoase destinații europene, oferind un real jurnal de călătorie tuturor celor implicați în acest proiect.

   În ultima zi a proiectului ni s-a oferit un tur ghidat pe străduțele pietruite ce se întretaie, pe canalele romantice și printre clădirile cu arhitectură flamandă bine conservată. Astfel, Bruges-ul a cucerit din primul moment în care am pășit în aceste locuri încărcate de istorie.

 


4. LTT 4 al proiectului Erasmus+ KA220 "GIS for Gist of Europe"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Experiența Erasmus+ din Zaragoza

 

  Timp de cinci zile, în perioada 30 iunie-4 iulie, în Zaragoza, Spania, s-au desfășurat activitățile de proiect din cadrul ”GIS for Gist of Europe”( 2022-1-RO01-KA220-SCH-000085964), al căror scop îl reprezintă identificarea unor soluții reale, împotriva schimbărilor climatice. Universitatea din Zaragoza a fost gazda acestei întâlniri transnaționale. Pentru a observa mai bine efectele schimbărilor de climă din ultimii ani, reprezentanții instituției partenere au ales drept exemplu, Galacho de Juslibol, o zonă umedă, apărută în urma inundațiilor râului Ebro.   

  O altă zi a fost dedicată unei analize a modulului de e-Learning ”GIS against Climate Change”, care este unul dintre produsele vizate ale proiectului, cu ajutorul căruia elevii și profesorii își vor îmbogăți cunoștințele despre schimbările climatice, conștientizând impactul acestor fenomene asupra mediului. Participanți din partea Colegiului „Unirea” în Zaragoza au fost doamnele profesor de geografie Crina Elefteriu și Anca Tataru, alături de domnul director adjunct Marius Puțintelnicu.

Zaragoza este un precursor al sustenabilității și implementării strategiilor de mediu.

  Cel mai relevant exemplu este orașul gazdă, care, datorită deciziilor regionale, a devenit un reper în Spania pentru sustenabilitate, iar participanții proiectului au vizitat locuri precum Centro Civico "Tio Jorge", un "refugiu climatic" ce oferă adăpost și facilități esențiale în perioadele de caniculă extremă.

  În cea de-a patra zi a activităților de proiect, la Universitatea din Zaragoza, participanții au asistat la prezentarea unor lucrări științifice privind efectele schimbărilor climatice din regiunea Aragon și măsurile luate pentru limitarea creșterii temperaturii anuale. Informațiile au fost oferite de reprezentanții Departamentului Regional al Guvernului din Aragon care se implică activ în derularea unor campanii de educație și conștientizare privind impactul schimbărilor climatice, încurajând populația să adopte un comportament sustenabil.

 


5. LTT 5 al proiectului Erasmus+ KA220 "GIS for Gist of Europe"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Experiența Erasmus+ de la Colegiul Tehnic de Căi Ferate ”Unirea”, Pașcani, România

 

  În perioada 4-8 noiembrie 2024, partenerii din Letonia, Spania, Belgia, Turcia și România s-au reunit pentru a participa la activitățile din cadrul LTT 5 (Learning, Teaching, and Training), axate pe utilizarea tehnologiilor GIS (Geographic Information Systems) în domeniul educațional. Această mobilitate a fost singura ce a inclus elevi, dintre toate activitățile proiectului ,,Gis for Gist of Europe”

Au avut loc trei tipuri de activități:

  • Lecții de geografie bazate pe utilizarea instrumentelor GIS applicate de profesori  pe cei 16 elevi din trei țări diferite, România, Belgia, Letonia, care le-au dezvoltat nu numai abilități tehnice și au încurajat conștientizarea climatică și responsabilitatea față de mediu în rândul tinerilor. Cu ajutorul instrumentelor GIS, elevii pot deveni participanți activi în soluționarea problemelor climatice, echipați să analizeze date și să contribuie semnificativ la provocările de mediu locale și globale. Prin intermediul unor activități interactive și a unui dialog deschis, elevii au dus la consolidarea parteneriatului internațional, bazat pe obiective comune și o comunicare transparentă, în primele trei zile.
  • Conferințele și workshopurile au debutat cu Diana Andreea Cristina Mancaș de la Esri România care s-a alăturat prin Zoom pentru a susține prezentarea ”Îmbunătățirea modului în care gestionăm și luăm decizii folosind GIS” (“Improving How We Manage and Make Decisions with GIS”). Această sesiune a evidențiat strategii inovatoare de integrare a GIS în programele de liceu pentru a aborda provocările climatice globale. Dragoș Toma-Dănilă de la Institutul Național pentru Fizica Pământului a prezentat, în cadrul unei întâlniri virtuale, exemple concrete din România care demonstrează cum Sistemul de Informații Geografice (GIS) poate fi un instrument esențial în reducerea riscului seismic și în îmbunătățirea pregătirii pentru dezastre. Domnul lector univ. dr. Anatolie Puțuntică a oferit o analiză detaliată a strategiei climatice a Republicii Moldova, incluzând politicile existente. În continuare, Luc Zwartjes, expert din Belgia și asistent universitar la Universitatea Ghent, a susținut o prezentare despre utilizarea sistemelor informaționale geografice (GIS) în analiza și gestionarea schimbărilor climatice. Acest masterclass a continuat cu două studii de caz din orașul Pașcani: Proinvest și Pakmaya, care au reflectat  problemele lor de mediu.
  • În ultimele două zile, programul a inclus atât vizite de studiu, cât și excursii, oferind participanților o experiență bogată și variată. La Facultatea de Geografie a Universității Al. I. Cuza, participanții au avut privilegiul de a asista la prezentări ale unor studii de caz relevante și de a explora laboratoarele de cercetare. Biblioteca Universității Tehnice Gheorghe Asachi din Iași, cu arhitectura sa impunătoare și bogata colecție de cărți, a reprezentat o adevărată comoară culturală. Încheierea programului la Palatul Culturii a fost o ocazie de a admira frumusețea arhitecturală și de a celebra diversitatea culturală a României. Prin intermediul proiectului Erasmus “GIS for Gist of Europe”, Cheile Bicazului, această zonă emblematică a României, s-a transformat într-un veritabil laborator natural pentru aplicarea sistemelor informaționale geografice (GIS).

 


17.10.2024

Rezultatele finale concurs selecționare elevi în cadrul proiectului Erasmus +, 4-8 noiembrie 2024

Link:  Rezultatele finale concurs selecționare elevi în cadrul proiectului Erasmus +, 4-8 noiembrie 2024

 

10.10.2024

Tematica probei de limbă engleză, în vederea selecționării elevilor în cadrul proiectului Erasmus +, 4-8 noiembrie 2024

Link:  Tematica probei de limbă engleză

 

4.10.2024

Anunț selecție elevi, participanți proiect Erasmus +, Learning Teaching Training, 4-8 noiembrie 2024, Pașcani

Link:  Anunț selecție elevi, proiect Erasmus +, Learning Teaching Training, Pașcani, 2024

Link:  Anexe elevi, proiect Erasmus +, Learning Teaching Training, Pașcani, 2024

 

14.03.2024

Anunț selecție profesori, mobilitatea din Spania, 30 iunie – 4 iulie 2024

Link:  Anunț selecție profesori, mobilitatea din Spania

Link:  Anexe profesori, mobilitatea din Spania

 

09.10.2023

Anunț selecție profesori în vederea participării la mobilitatea ERASMUS+ ”GIS for Gist of Europe”, Bruges - Belgia

Link:  Anunț selecție profesori, mobilitatea din Bruges, 31 ianuarie – 4 februarie 2024

Link:  Anexe selecție profesori, mobilitatea din Bruges

 

16.06.2023

Anunț selecție profesori în vederea participării la mobilitatea ERASMUS+ ”GIS for Gist of Europe”, Gent - Belgia

Link:  Anunț selecție profesori, mobilitatea din Gent, 04 - 08 septembrie 2023

Link:  Anexe selecție profesori, mobilitatea din Belgia

 

Sondaj de opinii

Imi place Colegiul Tehnic CF "Unirea" Pascani
 

Facebook




Colegiul Tehnic de Căi Ferate "Unirea" 2023